27. augusta 2015

Čokoládovo - cviklový koláč (bez múky)



Veľmi, veľmi dlho som sa týmto cviklovým koláčikom a brownies vyhýbala, lebo som neverila, že tam cviklu naozaj nebude cítiť.  A teraz ľutujem, že som ho nevyskúšala už dávno, lebo je perfektný a výčitky svedomia pri ňom naozaj nehrozia :-)

Konzistencia nie je ako pri klasickom koláči, čo ani nie je možné, keďže neobsahuje žiadnu múku. Podobá sa skôr na brownies. Ak ste zvyknutí viac sladiť, pridajte o niečo viac medu, lebo tento je osladený len veľmi decentne :-)

na 24 - 26 cm tortovú formu
300 - 400 g cvikly upečenej/uvarenej domäkka a ošúpanej 
2 zrelé banány
4 vajcia
200 g smotanového bieleho jogurtu

3 - 5 PL medu / agáve / javorového sirupu
30 g (2 PL) masla rozpusteného
 
40 g kakaa 
1 ČL škorice
1 ČL perníkového korenia
-------
250 g jemného tvarohu
200 g
smotanového bieleho jogurtu 
3 - 5 PL medu / agáve / javorového sirupu 

Cviklu s banánmi rozmixujeme dohladka. Pridáme vajcia, jogurt, med, maslo, kakao, škoricu a perníkové korenie a zmiešame na riedke cesto. Dáme do formy a pečieme pri 180°C cca. 35 - 40 minút. 

Tvaroh vymiešam s jogurtom a medom. Natrieme na vychladnutý koláč a dáme na 3 - 5 hodín do chladničky. 

6 komentárov:

  1. torta sa nepodarila na zaklade tohoto receptu a dala som tam aj vyslahane vajicka :( pravdepodobne cvikla pustila vodu a musela som cesto vyhodit :(

    OdpovedaťOdstrániť
  2. možno bol problém v tých vyšľahaných vajíčkach, do cesta sa majú dávať celé... ja som ju robila niekoľkokrát a vždy sa podarila...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. A keď nemám banány?

    OdpovedaťOdstrániť