28. októbra 2011

Double Chocolate Cheesecake

Tento úžasný cheesecake je spojením dvoch vrstiev, ktoré vytvárajú skvelý horko sladký kontrast.

na 24–26 cm tortovú formu
200 - 220 g sušienok (Zuzanky, Koka, Derby...)
70 g masla studeného
-------
200 g horkej čokolády (60–70 %)
200 g bielej čokolády
600 g krémového syra (napr. Philadelphia, Bánovecká nátierka, smotanová nátierka Pilos...)
360 – 400 g kyslej smotany
3 vajcia izbovej teploty
50 g kryštálového cukru

Sušienky rozmixujeme na omrvinky. Zmiešame s maslom, hmotu dáme do formy a rovnomerne natlačíme na dno plochou stranou lyžice. Formu dáme do chladničky.

Obidva druhy čokolády rozpustíme vo vodnom kúpeli, alebo v mikrovlnke a necháme chladnúť. Krémový syr so smotanou vyšľaháme do hladka a postupne pridávame vajcia. Hmotu rozdelíme na dve časti. Do jednej časti zašľaháme cukor a rozpustenú horkú čokoládu a náplň nalejeme na zachladený sušienkový korpus. Druhú časť zmiešame s rozpustenou bielou čokoládou a opatrne lyžicou premiestnime na tmavú hmotu vo forme.

Pečieme pri 160°C cca. 60 minút (stred by sa mal po upečení ešte triasť). Pri pečení umiestnime pod mriežku s formou (na dno rúry) nádobu s vodou, aby sa cheesecake nevysušoval. Po upečení necháme cheesecake vychladnúť a dáme ho na minimálne 5 hodín (alebo celú noc) do chladničky.

4 komentáre:

  1. tak to uz ano! :-) mnam! a super napad pouzit esicka!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Esíčka sú jednoznačný víťaz, používam ich skoro do všetkých cheesecakov, až na malé výnimky (derby - keď sa hodia nejaké čokoládovejšie, alebo Oreo - keď mi niekto prinesie z USA). Skúšala som už všetko možné (BeBe, clubky...) a esíčku sú fakt naj. Dokonca som v Bille nedávno objavila ospevované Lotus (tie, čo sa v reštikách dávajú ku káve) a napriek tomu, že samotné mi chutia, v cheesecaku boli pre mňa trošku sklamaním - asi som od nich veľa čakala, keďže ich odporúčajú skoro v každom cheesecakovom recepte.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. hmm, to znie dobre. Veru nepohrdla by som tvojim cheesecakom.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. ďakujem, bol vážne skvelý. ja som tak trošku cheesecakový maniak, skúšala som ich už kopu a myslím, že tento je určite v prvej trojke :-)

    OdpovedaťOdstrániť